onderzoek en advies in recreatie en toerisme

projecten - enschede promotie meer inzicht in doelgroepen door leefstijlvinder

terug naar overzicht

Enschede Promotie meer inzicht in doelgroepen door leefstijlvinder

Enschede in 'the picture'
Enschede Promotie is actief met het ‘in de markt zetten’ van de stad Enschede voor diverse doelgroepen, waaronder de eigen inwoners in de regio, maar ook de Nederlandse toerist. 

Werken met de leefstijlvinder
Maar welke doelgroepen zijn er eigenlijk en hoe kan daarop worden ingespeeld? Het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd heeft voor en met Enschede Promotie twee activiteiten uitgevoerd:

1. Een training over de leefstijlvinder voor het gehele contentteam van Enschede Promotie. Aan de hand van theorie gingen de deelnemers zelf aan de slag om dit te vertalen in concreet promotiemateriaal;

2. Een bijeenkomst gericht op de keuze voor doelgroepen voor de campagne ‘Enschede als weekendje weg bestemming’. Deze keuze is gemaakt op basis van onder andere de aantrekkelijkheid van het beleefbare unieke aanbod, onderscheidend vermogen ten opzichte van andere steden en vakantiegedrag van doelgroepen.

Theorie omzetten in actie
Direct na deze activiteiten is Enschede Promotie aan de slag gegaan met het toepassen van de leefstijlkennis in hun dagelijkse praktijk. Dit zal zichtbaar worden in een campagne in 2019, met als doel meer bezoekers naar de stad Enschede te trekken.

Meer weten? Vraag het aan Tinco of Annemiek