onderzoek en advies in recreatie en toerisme

projecten - factsheets over de duitse en nederlandse vakantiemarkt

terug naar overzicht

Factsheets over de Duitse en Nederlandse vakantiemarkt

Kennis over de buurlanden
"Hoe bereik je als ondernemer gasten uit Duitsland en hoe verleid je ze om juist naar jouw bedrijf te komen?"
Dat is één van de vragen die centraal staan bij het EUREGIO-project Grenzeloze Toeristische Innovatie. Om ondernemers kennis bij te brengen over het buurland én diens inwoners, ontwikkelt het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd in opdracht van de EUREGIO Duits- en Nederlandstalige factsheets, met onderwerpen als Nederlands vakantie zoek- en boekgedrag voor Duitse ondernemers en factsheets over Duitse toeristen voor Nederlandse ondernemers. Door middel van mooi vormgegeven factsheets brengen we feiten, tips en trends bij elkaar. 

Factsheets
Binnenkort verwachten we de volgende factsheets op te leveren: Duitse toeristenpersona’s, Duitse fietstoeristen, Der Niederländische Tourist in sieben Lebensstilen (de Nederlandse toerist in zeven leefstijlen), Der Niederländische Campingurlauber (de Nederlandse campinggast) en Der Niederländische Fahrrad-Tourist (de Nederlandse fietstoerist). 

Eerder maakten we al de factsheets: Marktinformatie Duitsland, Online Marketing in Duitsland, De Duitse campinggast, Marktinformation in den Niederlanden en Onlinemarketing in den Niederlanden. Deze factsheets zijn te downloaden op www.euregio.eu/nl/toerisme-vrije-tijd

Grenzeloze Toeristische Innovatie

Het project Grenzeloze Toeristische Innovatie is een gezamenlijk project van de bureaus voor toerisme in Gelderland (Stichting Gelderland Toerisme), Overijssel (MarketingOost), de Duitse streken Münsterland, Emsland, Graftschaft Beintheim en Osnabrücker Land en het Grensoverschrijdend Projectbureau voor Toerisme van de EUREGIO. Doel van het project is het ondersteunen van kleine en middelgrote toeristische ondernemingen in het grensgebied van Gelderland, Overijssel, Nordrhein-Westfalen en Münsterland. Het bereiken van de gewenste doelgroep – uit het buurland – en het vergroten van inkomend toerisme staan daarbij op de eerste plaats, waar kennis een belangrijke factor in is. EUREGIO biedt ondernemers een grensoverschrijdende academie waarbij zij via trainingen, cursussen en excursies meer te weten komen over de vakantiemarkt in het buurland (www.euregio.eu/nl/toerisme-vrije-tijd).

 Vragen? Neem contact op met Annemiek.