onderzoek en advies in recreatie en toerisme

projecten - leefstijladvies cacaofabriek helmond

terug naar overzicht

Leefstijladvies Cacaofabriek Helmond

De Cacaofabriek en het Speelhuis in Helmond zijn in 2014 geopend en na de opening werd de kans aangegrepen om de positionering en marktkansen van de instelling tegen het licht te houden. Ze vroegen ons een ‘vraaggerichte oriëntatie’ uit te voeren op het niveau van de beide instellingen. De vraag was: wie komen er nu veel of weinig naar de Cacaofabriek en het Speelhuis toe? Hiervoor hebben we een uitgebreide analyse van bestaande bezoekers gedaan, door middel van een indeling van leefstijl per bezoeker.
Bij de opdrachtgever leefde de wens vooral de horeca beter op de bezoekers af te stemmen en de verhuur te verbeteren. Onze analyses hebben we daarop gericht, zo hebben we een concurrentie-analyse uitgevoerd. Het onderzoek en advies is gepresenteerd in een interactieve workshop en dient ter onderbouwing van plannen van de culturele instellingen naar de gemeente.
Deze leefstijlanalyse is tot stand gekomen met behulp van het Impulsprogramma vanuit het Brabants Kenniscentrum voor Kunst en Cultuur.