Sauna Drôme Putten was één van de eerste grotere sauna’s in Nederland. Met onder meer de drôme-boot en de grotsauna heeft de sauna veel te bieden aan de veeleisende gast. Nu de concurrentie tussen sauna- en wellnessbedrijven in Nederland steeds sterker wordt, leefde de wens bij de ondernemer om de eigen doelgroepen en het eigen product met een externe blik te bekijken. Met behulp van de Leisure Leefstijlen, specifiek toegespitst op de sauna- en wellnessmarkt, heeft het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd gekeken hoe Sauna Putten in de faciliteiten beter kan aansluiten op de (potentiële) doelgroep en in de marketing nog effectiever kan zijn.
Deze analyse was onderdeel van een groter onderzoekstraject voor sauna- en wellnessbedrijven in heel Nederland. In 2013 is voor Sauna en Welness Nederland een leefstijlanalyse voor de sauna- en wellnesssector gemaakt. In samenwerking met Sauna en Wellness Nederland heeft Het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd dit onderzoek vertaald naar concreet advies voor drie sauna- en wellnessbedrijven. Hiermee konden zij hun bedrijfsvoering op het gebied van beleving, marketing en communicatie verder optimaliseren.