Recreatiepark de Leistert is al jaren intensief bezig met de toepassing van de leefstijlsegmentatie. Het park heeft de afgelopen jaren de Leisure Leefstijlen volledig omarmd en gaan volop voor de ‘uitbundig gele’ gast vanuit de Leisure Leefstijlen. Dat heeft het park geen windeieren gelegd: het laat zien dat keuzes maken echt kan helpen!
Wij mochten daar in 2014 een bescheiden bijdrage aan leveren door het park volledig door te lichten als het gaat om de toepassing van de Leisure Leefstijlen. Conclusie was toen al: de Leistert was erg goed bezig, maar kon op onderdelen nog verder optimaliseren.
Nu aan de slag met de nieuwe Leefstijlvinder
Begin 2019 gaan we opnieuw samen met de Leistert de diepte in. Dit keer kijken we ook naar de nieuwe segmentatie via de Leefstijlvinder en kijken we welke handvatten deze segmentatie het bedrijf kan bieden ten opzichte van de ‘oude’ segmentatie. Betekent de oude focus op uitbundig geel nu een focus op de ‘plezierzoeker’ (de groep die in het model het meest lijkt op uitbundig geel) of ligt het toch iets complexer? We gaan er samen met de Leistert mee aan de slag!
Meer weten? Neem contact op met Jan Jaap Thijs.