Centre du Lac is een relatief kleinschalige en luxe sauna in Pijnacker, die zich bewust wil onderscheiden van de concurrerende bedrijven in de regio. De ondernemer wilde hiervoor een kritische externe blik om te kijken of het bedrijf nog steeds ‘op het goede spoor’ zit. Daarom vroeg hij het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd om door de ogen van de leefstijlconsumenten (Leisure Leefstijlen, specifiek voor de sauna- en wellnessbranche) naar het bedrijf te kijken. We keken naar de aantrekkelijkheid van het aanbod voor de verschillende leefstijlgroepen, onderzochten welke leefstijlgroepen het bedrijf bezochten en gaven advies over de optimalisatie van het product en de marketing.
Deze analyse was onderdeel van een groter onderzoekstraject voor sauna- en wellnessbedrijven in heel Nederland. In 2013 is voor Sauna en Welness Nederland een leefstijlanalyse voor de sauna- en wellnesssector gemaakt. In samenwerking met Sauna en Wellness Nederland heeft Het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd dit onderzoek vertaald naar concreet advies voor drie sauna- en wellnessbedrijven. Hiermee konden zij hun bedrijfsvoering op het gebied van beleving, marketing en communicatie verder optimaliseren.