LeefstijlenMarkt en consumentProjectenGebiedsontwikkeling

De Veluwe is een sterk merk, iedereen denkt meteen aan de bekende aspecten: herten, rust, ruimte, bossen, zandverstuivingen en heidevlakten. Om ook de andere aspecten van de Veluwe onder de aandacht te brengen, is het concept van ‘belevingsgebieden’ ontwikkeld. Deze aanpak versterkt de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Uitgangspunt is dat ieder stukje Veluwe eigen accenten heeft om te beleven als bezoeker. Twee van deze belevingsgebieden zijn Stranden en Randmeren en Oude Zuiderzeekust (en Hanze).

Belevingsgebieden: Stranden en Randmeren en Oude Zuiderzeekust (en Hanze)

‘Stranden en Randmeren’ kent een aanbod dat voornamelijk gericht is op actief en passief gebruik van water. Bij de ‘Oude Zuiderzeekust (en Hanze)’ bestaat er naast directe waterrecreatie de mogelijkheid om het verhaal van de Oude Zuiderzeekust beleefbaar te maken.

In dit onderzoek staat het verder ontwikkelen van de belevingsgebieden centraal. We hebben hierbij naar het huidige toeristische en recreatieve aanbod in de belevingsgebieden gekeken, de aantrekkingskracht op verschillende doelgroepen (aan de hand van de leefstijlvinder) en kansrijke ontwikkelmogelijkheden.

Annemiek Riefel onderzoek advies ruimte vrije tijd toerisme recreatie

Annemiek Riefel

Expert visievorming

Auteurs

Annemiek Riefel onderzoek advies ruimte vrije tijd toerisme recreatie

Senior adviseur

Betrokken adviseur die analyses snel omzet in concrete adviezen.

Neem contact op
Ellen Ruiter ruimte en vrije tijd onderzoek advies leefstijlen leefstijlvinder workshops training

Medior adviseur

Ervaren projectmanager, breed inzetbaar in de gehele vrijetijdsmarkt.

Neem contact op

Adviseur

Breed georiënteerd, streeft naar het beste resultaat.

Neem contact op