Sauna Soesterberg gaat verhuizen en zal qua omvang flink toenemen. Het saunabedrijf heeft deze kans gegrepen om het huidige concept en (potentiële) doelgroepen tegen het licht te houden. De sauna wordt bezocht door verschillende typen gasten en de ondernemer wil weten hoe deze het beste kunnen worden bediend. Het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd heeft met behulp van de Leisure Leefstijlen geadviseerd over het nieuwe concept en de bijbehorende marketingstrategie. Hierbij is aandacht besteed aan het interieur, voorzieningen, belevingsprogramma, horeca, communicatie, tone of voice etc.
Deze analyse was onderdeel van een groter onderzoekstraject voor sauna- en wellnessbedrijven in heel Nederland. In 2013 is voor Sauna en Welness Nederland een leefstijlanalyse voor de sauna- en wellnesssector gemaakt. In samenwerking met Sauna en Wellness Nederland heeft Het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd dit onderzoek vertaald naar concreet advies voor drie sauna- en wellnessbedrijven. Hiermee konden zij hun bedrijfsvoering op het gebied van beleving, marketing en communicatie verder optimaliseren.