Annemiek RiefelEdwin van der WoudeLeefstijlenMarkt en consumentProjectenMarketingplan Twello

“Twello is een kern van 13.364 inwoners. De koopkrachtbinding is hoog (97%). De centrale ligging tussen Apeldoorn, Zutphen en Deventer in combinatie met het winkelaanbod maakt dat er een toevloeiing van bezoekers is van 32%. Uit recentelijk onderzoek blijkt dat bezoekers het winkelgebied in Twello waarderen met een 7. De bereikbaarheid, het gratis parkeren, het dorpse karakter, de betrokken ondernemers en de service kenmerken Twello. Het winkelgebied is compact, er is weinig leegstand.”

Van onderzoek naar uitvoeringsagenda

Bovenstaande tekst staat in het ‘projectformat bespreking vliegwiel binnensteden’. In 2018 is een detailhandelsonderzoek uitgevoerd in Twello. Op basis van dit onderzoek heeft de gemeente Voorst een uitvoeringsagenda opgesteld. Met daarin projecten waar de komende 10 jaar aan wordt gewerkt om Twello aantrekkelijker te maken en meer bezoekers te ontvangen die langer blijven en daarmee de lokale economie en leefbaarheid stimuleren.

Marketingplan Twello centrum

De agenda gaat onder andere in op de thema’s bereikbaarheid, aantrekkelijkheid winkelgebied, reclamebelasting en marketing en promotie. Voor het laatste onderdeel is aan ons gevraagd een marketingplan te ontwikkelen voor het centrum van Twello. Met daarin concrete acties die de komende jaren worden opgepakt.

Annemiek Riefel onderzoek advies ruimte vrije tijd toerisme recreatie

Annemiek Riefel

Expert gebiedsmarketing

In het kort

fiber_manual_record  Marketing- en communicatieplan

fiber_manual_record  Gemeente Voorst

fiber_manual_record  Leefstijlvinder

fiber_manual_record  In samenwerking met ondernemersvereniging

fiber_manual_record  Veluwe

fiber_manual_record  Dorpsmarketing

Auteurs

Annemiek Riefel onderzoek advies ruimte vrije tijd toerisme recreatie

Senior adviseur

Betrokken adviseur die analyses snel omzet in concrete adviezen.

Neem contact op