“Enschede Promotie is de organisatie die binnen de stad verantwoordelijk is voor citymarketing, evenementen en toerisme. De kerntaken zijn het bevorderen van het (dag)toerisme, het profileren van culturele activiteiten, het vermarkten van Enschede als een aantrekkelijke woon- en winkelstad en het faciliteren en promoten van vele evenementen. Enschede Promotie zet zich constant in om het uitgebreide aanbod van Enschede op een aantrekkelijke manier te presenteren, om zo meer bezoekers naar de stad te trekken.”
Duitse marktbewerking
Via de website uitinenschede.nl wordt het aanbod in Enschede ontsloten. Voor de Duitse markt wordt hiervoor de site stadtenschede.de gebruikt. Zoals al uit de quote hierboven blijkt, is het aanbod in Enschede rijk en gevarieerd. Dit aanbod vraagt erom op maat te worden ontsloten voor de consument, zodat het juiste aanbod bij de juiste vraag terecht komt. Dat geldt niet alleen voor de Nederlandse markt, maar gezien de ligging van Enschede, ook voor de Duitse markt.
Bepalen profiel Duitse gast
Samen met Enschede Promotie hebben wij de Duitse markt doelgroepen nauwgezetter bepaald aan de hand van een leefstijlmodel. Met als doel de marketingcommunicatie voor de Duitse markt te verbeteren.
In het kort
fiber_manual_record Doelgroepen bepalen
fiber_manual_record Leefstijlvinder
fiber_manual_record In opdracht van Enschede Promotie
fiber_manual_record Citymarketing
fiber_manual_record Motivaction
fiber_manual_record Vraag- en aanbodanalyse